vegaanius ja maailmanpelastus


Vegaaniudesta on mainittu lehdessä pariinkin otteeseen mutta sekasyönnistä on puhuttu myös, joten en ole aloittanut vegaaniutta. Uskon tosin sen tulevan vielä vastaan ja olenkin koittanut tutstua sen tuomiin mahdollisuuksiin.

En ole ryhtynyt aiemmin vegaaniksi tai kasvissyöjäksi sen tähden että elimistöni ei ole kestänyt juuri mitään kasviproteiinia. Olen kokeilut lähes kaiki tietämäni tuotteet mutta mikään ei ole vielä sopinut.
Olisin voinut elää pelkällä linssikeitolla mutta se aiheuttaa niin kovat kivut ja muut vaivat etten pysty sitä syömään enää lautasellistakaan. Kaikki pavut ja herneet ovat siis poissuljettu vaihtoehto ja kauravalmisteet tekivät saman reaktion.
Soija ei ole tullut kuulonkaan enää vuosiin edes maitona.

Olen kuitenkin ajatellut kokeilla pikkuhiljaa, mitkä vaihtoehdot ovat minulle hyvästä ja olenkin ihastunut pähkinämaitoihin. Kauhukseni luin niiden pakkausselosteen. Luettelossa oli useampikin e-koodi. Olen vältellyt niitä koko ikäni ja pyrin välttämään jatkossakin. Nämäkin jäävät siis minulta jatkossa hyllyyn.
Pelkään pahoin, että olen yksi niistä itsepäisistä, jotka jatkavat lihan, munien ja maidon syöntiä hamaan tulevaisuuteen saakka.

Pahoittelen tätä ja koen siitä huonoa omaatuntoa mutta pyrin myös kompensoimaan sen tuomia haittoja muulla toiminnallani kuten kierrätyksellä.

Ennen tätä kokeiluani olen kuluttanut hyvin vähän ja käyttänyt vaatteenikin niin loppuun, että hyvä jos niistä on ollut jäljellä enää mitään. Nyt olen valitettavasti joutunut muuttamaan hiukan tapojani ja joustamaan kaikessa.

Vaikka lehdessä puhutaan ilmastoahdistuksesta ja vegaaniudesta ja mahdollisesti toisinaan kuluttamisen vähentämisestäkin, en ainakaan koe sen edistävän näitä asioita, vielä!
Uskon kyllä, että siihen pikkuhiljaa otetaan kantaa ja vinkkejä alka tulla myös naistenlehdissä!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Naiseus ja Hedelmät

Alushousuinstallaatio

ei vielä kyläilyä, eihän?