Pelkoja


Lastenhankinnan lisäksi Me naisissa puhuttiin pelosta ja sen kokemisesta.

Muutamat haastateltavat kertoivat omista peloistaan ja niiden lähtökohdista. Nyt onkin minun miettiä pelkojani.

Ensimäisenä tulee mieleen se, miten paljon pelkään ihmisiä. Pelkään sitä, että kaikki inhoavat minua, eivät nää osaamistani tai ammattitaitoani tai sitä, että olen itseasiassa kiltti ja epävarma vaikka näytän kuulemma joltain muulta.
Turvallinen koti. 
Pelkään juuri sitä mitä minusta puhutaan selän takana, mitä inhoajat sanovat päin naamaa ja kuinka moni naura tai suhtautuu negatiivisesti. Kuulun niihin harvoihin, joita monikaan ei siedä. Olen ehkä vähän kuin yrtti Lipstikka, joko siitä tykkää hirveästi tai sitten ei lainkaan. Välimaastoa ei juurikaan ole.

Pelkään siis omaa vaikutustani ihmisiin ja heidän reaktiotaan minuun. Mitä suurempi porukka, sen nopeammin häviän lähettyviltä. Tästä syystä eristäydyn usein työhuoneelle.

Toinen asia mitä pelkään, on epäonnistuminen. Pelkään, että jään ikuisesti luuseriksi enkä onnistu koskaan. Pelkään etten saa koskaan säännöllisiä tuloja, luotettavampaa arkea, omaa asuntoa, parisuhdetta, tunnustusta työstäni jne.

Hylättyjen ihmisten arkisto.
Ja viimeisenä pelkään ihmissusia.
Kyllä, niitä, jotka vaanivat metsässä juuri minua, piilossa kaikilta muilta. Ehkä siis pelkään pelkoa itsessään, sillä minun logiikallani ihmissuden kohtaaminen metsässä olisi nopea kuolema ja se taas olisi helpotus siihen nähden, että eläisi raadeltuna ja hermoheikkona loppuikänsä..
Tuolla ne ihmissudet lymyää..

Pelkojen kanssa on vaikea oppia elämään oli ne sitten omia tai muiden. Kaikki epävarmuudet ja pelot näkyvät muille mutta emme osaa tulkita niitä sellaisina kuin ne ovat vaan pääasiassa teemme kummallisia johtopäätöksiä ihmisten käyttäytymisestä. Itse olen opetelllut sen, etten enää tee mitään johtopäätöksiä mistään, ensimmäiset kolme kertaa hyväksyn lähes mitä tahansa, sillä ensikohtaamiset voi olla todella kummallisia ja ihmiset eri syistä omituisia.

On täysin vanhentunutta ajatella ensikohtaamisen tärkeyttä. Olen tavannut monia ihmisiä, jotka ensitapaamisella ovat ihania ja luotettavan oloisia ja hetken kuluttua huomaa heidän olevan aivan päinvastaista.

Se siitä. Hyväksyntä, armeliaisuus ja ihmisyys <3<3<3<3<3

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Naiseus ja Hedelmät

Alushousuinstallaatio

ääniä vuoden takaa osa 2.